De service van Foploten ☕
Hieronder vind je alvast wat informatie, maar natuurlijk kun je ook gerust contact met ons opnemen.
Bij Foploten willen we dat je volledig tevreden bent met je aankoop. Ben je toch niet tevreden? Je hebt bij ons de mogelijkheid om je bestelling binnen 60 dagen na ontvangst te retourneren, ook zonder opgaaf van reden. Dit betekent dat je alle tijd hebt om het product te beoordelen en te beslissen of het aan je verwachtingen voldoet.
Wil je meer weten over hoe het retourneren van een bestelling? Ga dan naar de sectie retourneren voor meer informatie.
Klik op de groene knop met de winkelwagen pictogram bij een product. Je ziet onderaan de site een melding met een link naar je winkelwagen. Ook wordt de kleine winkelwagen rechtsboven geüpdatet en heen en weer geschud. Klik op één van deze linkjes.
Daarna kom je op de winkelwagen pagina terecht. Hier zie je een overzicht van je gekozen producten en de bijbehorende kosten. Wil je nog iets aanpassen? Verander de product aantallen of verwijder items. Klaar? Klik dan op "Ga naar afrekenen".
Je komt vervolgens op de afrekenpagina terecht. Log in als je al een account hebt, dan worden je gegevens automatisch ingevuld. Geen account? Vul je gegevens handmatig in. Je kunt ook een apart afleveradres opgeven of kiezen voor een PostNL afhaalpunt. Controleer je gegevens en klik op "Verder met bestellen". Kies vervolgens je betaalmethode. Klik op "Bestellen en betalen" om je bestelling te voltooien. Je wordt doorgestuurd naar de betaalpagina van je gekozen methode.
Wil je een bestelling wijzigen of annuleren? Dan is het belangrijk dat u zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Zolang de bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, kunnen we deze direct en zonder kosten voor u aanpassen of annuleren.
Is de bestelling al onderweg? Dan kun je deze het beste weigeren aan de deur. Laat de postbode weten dat je de bestelling niet wilt accepteren. Deze stuurt de bestelling dan automatisch naar ons terug. Zodra we de retourzending hebben ontvangen, nemen we contact met je op voor een passende oplossing. Met het weigeren van een bestelling nemen wij alle kosten op ons. Heb je de bestelling al geaccepteerd? Dan zijn alleen de retour verzendkosten meestal voor eigen rekening.
Bij Foploten vinden we het belangrijk om transparant te zijn over onze voorraad statussen, zodat je altijd weet of een product beschikbaar is. Je vindt de status altijd terug op de product pagina. Op die pagina kan één van deze statussen worden vermeld:
| Op voorraad | Het product is op voorraad en wordt binnen 24 uur verzonden. |
| Pre-order | Niet op voorraad, maar kan als pre-order besteld worden. |
| Uitverkocht | Niet op voorraad en wordt ook niet meer verwacht. |
We doen ons best om onze voorraad statussen up-to-date te houden, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan bij het bestellen. Mocht het toch gebeuren dat een product niet meer op voorraad is terwijl dit wel werd aangegeven, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om samen tot een passende oplossing te komen.
Klanttevredenheid is voor ons erg belangrijk, en we streven er altijd naar om een passende oplossing te bieden voor eventuele klachten. Heb je een klacht? Neem dan contact met ons op, zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Ben je niet tevreden met onze afhandeling? Dan kun je een geschil aanmelden voor bemiddeling bij WebwinkelKeur.
iDEAL is een snelle en veilige betaalmethode waarmee je gemakkelijk online kunt betalen. Door te betalen via iDEAL wordt het aankoopbedrag direct van je bankrekening afgeschreven en wordt het geld veilig overgemaakt naar ons. Je hoef geen account aan te maken of verdere gegevens achter te laten, omdat je inlogt op je eigen bankrekening via de app of internetbankier.
De betaalmethode iDEAL is beschikbaar voor klanten van verschillende Nederlandse banken, waaronder ING, Rabobank, ABN AMRO, ASN Bank, bunq, Knab, N26, NN, Regiobank, Revolut, SNS Bank, Triodos, Van Lanschot Kempen en Yoursafe. Dit betekent dat veel Nederlandse consumenten gebruik kunnen maken van iDEAL als hun favoriete online betaalmethode.
- Betalen met iDEAL is bij ons altijd volledig gratis
- Betaal in het beveiligde online bankieren van uw bank
- Bestelling wordt direct verwerkt dankzij betalingsgarantie
- Je hebt geen speciale software nodig om iDEAL te gebruiken
Bij ons kun je veilig betalen via een simpele overboeking. Dit is een welbekende en betrouwbare manier van betalen waarbij je eerst het volledige bedrag naar onze rekening overmaakt voordat we je bestelling verwerken en dezelfde dag nog verzenden.
Houd er rekening mee dat een overboeking 1 tot 3 werkdagen kan duren voordat we het bedrag ontvangen en je bestelling kunnen verwerken. We raden je aan om de betaling op tijd te doen, zodat we je bestelling zo snel mogelijk kunnen verzenden.
- Overboeking is veilig en zonder extra kosten
- Een bestelling met overboeking annuleren is eenvoudig
Sinds 2006 kunnen Belgische consumenten online betalen met Bancontact. Het is een eenvoudige en veilige manier van betalen. Op de betaalpagina selecteer je Bancontact als betaalmethode. Vervolgens maak je een beveiligde verbinding, kies je je bank, en word je doorgestuurd naar je internetbankieromgeving om in te loggen en de betaling te voltooien.
- Zeer populaire betaalmethode in België
- Bancontact is vertrouwd en veilig internetbankieren
- Bestelling wordt direct verzonden dankzij betalingsgarantie
- Betalen met Bancontact is bij ons altijd gratis
Bestel je op een werkdag vóór 16:00 uur? Dan streven we ernaar de foploten dezelfde dag nog te verzenden. Houd er wel rekening mee dat de daadwerkelijke bezorging afhankelijk is van PostNL. Over het algemeen wordt post binnen 1 tot 2 werkdagen bezorgd, maar vertragingen kunnen voorkomen, vooral rond feestdagen en/of in sommige regio’s. Dit ligt helaas buiten onze controle.
Hieronder vind je een overzicht van de dagen waarop je bestelling door ons wordt verzonden:
| Bestel op... | Wij verzenden op... |
|---|---|
| Maandag | Maandag |
| Dinsdag | Dinsdag |
| Woensdag | Woensdag |
| Donderdag | Donderdag |
| Vrijdag | Vrijdag |
| Zaterdag | Maandag |
| Zondag | Maandag |
We doen ons best om elke bestelling zorgvuldig te verpakken, zodat je producten onbeschadigd worden bezorgd. Op de envolop staat geen verwijzingen naar de inhoud of naar onze webshop. Mocht er toch iets misgaan tijdens het transport, staan we klaar om je te helpen met een passende oplossing. Heb je vragen of opmerkingen? Neem gerust contact met ons op.
We maken het je graag makkelijk. Daarom hanteren we een vast tarief van € 0,95 voor de verzending van je bestelling als het aankoopbedrag minder dan € 7,50 is. Bestel je voor € 7,50 of meer? Dan is de verzending gratis. Op de winkelwagen pagina kun je gemakkelijk zien hoeveel je nog moet toevoegen om in aanmerking te komen voor gratis verzending.
We streven er altijd naar om onze verzendkosten zo laag mogelijk te houden en je een goede prijs-kwaliteitverhouding te bieden voor onze producten en diensten. Heb je opmerkingen over onze verzendkosten? Neem dan gerust contact op met ons.
Heb je een defect product ontvangen of is het binnen 30 dagen defect geraakt? Dan kun je het kosteloos retourneren. Zodra we het product ontvangen, controleren we het defect en sturen we je zo snel mogelijk een nieuw model op, zonder extra kosten. Neem eventueel ook direct contact met ons op om te zien of we het probleem misschien meteen voor je kunnen oplossen.
Gaat het product na 30 dagen defect? Dan kun je gebruikmaken van onze garantieregeling. Op deze pagina kun je een garantieaanvraag indienen. We sturen je binnen 2 dagen verdere instructies per e-mail. Houd er wel rekening mee dat de verzendkosten voor garantieaanvragen waarbij het product moet worden teruggestuurd, meestal voor eigen rekening zijn.
Wil je toch afzien van je aankoop? Bij ons kun je altijd binnen 60 dagen, om welke reden dan ook, je product retourneren via ons online retourformulier. Na het aanmelden van je retour heb je nog eens 14 dagen om het product terug te sturen. Je kunt kiezen voor een ruiling of een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag.
Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, stuur het product dan met alle toebehoren en, indien mogelijk, in de originele staat en verpakking terug. Je mag de verpakking openen, het product inspecteren en zelfs een paar keer gebruiken, maar probeer het niet te beschadigen. Mocht het product of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te beoordelen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen.
Wanneer er sprake is van een defect binnen 30 dagen of er is een fout gemaakt door ons, zoals het leveren van een verkeerd product, dan vergoeden wij ook de retourverzendkosten. In alle andere gevallen zijn de retourverzendkosten voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.
We houden je graag op de hoogte, niet alleen bij je bestelling maar ook bij je retouraanvraag. We willen graag duidelijkheid scheppen over de momenten waarop je een status e-mail van ons kunt verwachten. We werken met de volgende statussen:
| Het product is... | Je ontvangt... |
|---|---|
| Ontvangen door Foploten... | ...een ontvangstbevestiging per e-mail. |
| Omgeruild door Foploten... | ...een statusupdate en Track & Trace-code per e-mail. |
| Gecrediteerd door Foploten... | ...een statusupdate per e-mail en binnen 3 dagen geld terug. |
We hopen je zo voldoende op de hoogte te hebben gebracht van de momenten waarop je een status-e-mail kunt verwachten. Heb je nog vragen over je retourzending of de status daarvan? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
We begrijpen dat het belangrijk voor je is om te weten wanneer je je geld terugkrijgt na het retourneren van een bestelling. Over het algemeen verwerken we de terugbetaling binnen 1 tot 2 werkdagen nadat we het geretourneerde product hebben ontvangen. Vervolgens duurt het doorgaans nog 1 tot 2 werkdagen voordat het bedrag op je rekening staat. In uitzonderlijke gevallen kan het tot 14 dagen duren voordat je het bedrag ontvangt. De terugbetaling wordt verwerkt zodra we het pakketje hebben ontvangen of zodra je kunt aantonen dat het is verzonden, bijvoorbeeld met een track & trace-code.
Zodra we de retourzending hebben ontvangen en verwerkt, sturen we je een bevestiging per e-mail van de terugbetaling. Heb je na de aangegeven termijn nog geen terugbetaling ontvangen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Kies je slachtoffer verstandig 💔
Wij zijn niet aansprakelijk voor geleden schade aan personen en/of goederen als gevolg van deelname aan door ons georganiseerde activiteiten. Alle deelnemers moeten in staat zijn om de lichamelijke en geestelijke inspanningen van onze activiteiten aan te kunnen.