De service van Foploten ☕

Je kan altijd bij ons terecht met je vragen. Zo vindt je hieronder alvast heel wat informatie.

Informatie over bestellen

Wilt u een product retourneren? Dan kunt u dit binnen 30 dagen na ontvangst van het product bij ons melden. Hierna krijgt u nog eens 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de verzendkosten voor het retourneren van u naar Foploten zijn voor eigen rekening.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Foploten geretourneerd worden. Heeft u het product in gebruik genomen maar voldoet het toch niet aan uw eisen? Ook dan zullen we u een passende oplossing aanbieden, in de vorm van een deelvergoeding.

Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan? Iets bestellen op Foploten is namelijk zo gedaan. Binnen een paar gemakkelijk stappen bepaald u helemaal zelf wat u wilt bestellen, hoe u wilt betalen en waar u de bestelling wilt ontvangen of ophalen.

  1. Plaats het product in uw winkelmandje door op de groene bestelknop te klikken.
  2. U krijgt een venster te zien met het door u gekozen product. Klik op de groen knop genaamd “Afrekenen” of klik op de grijze knop “Verder winkelen” als u nog een ander product wilt bestellen.
  3. Wanneer u al een account heeft, kunt u inloggen door te klikken op “inloggen”. Wanneer u nog geen account heeft, kunt u het formulier invullen en klikt u op “Verder”.
  4. Selecteer de betaalmethode naar keuze en klik op “Bestelling afronden”.

U wordt nu doorgestuurd naar de betaalmethode naar keuze. Deze betaalmethodes hebben ieder hun eigen instructies. Volg deze goed en na het afronden van de betaling komt u automatisch op de juiste pagina. Op deze pagina ziet u nog een overzicht van uw gegevens en de product informatie. Deze gegevens krijgt u ook nog per e-mail opgestuurd.

Wilt u een bestelling wijzigen of annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft, kunnen we deze direct voor u aanpassen of annuleren.

Is de bestelling al onderweg? Dan kunt u de bestelling het beste weigeren. U geeft dan door aan de postbode dat u de bestelling niet wilt accepteren. PostNL zal vervolgens de bestelling naar ons retourneren. Zodra we deze retour hebben gekregen, nemen we direct contact met u op om tot een passende oplossing te komen. Het weigeren van een bestelling is kosteloos. Heeft u de bestelling wel geaccepteerd bij de postbode? Dan zijn de verzendkosten voor u eigen rekening.

Wanneer u een product wilt bestellen, wilt u natuurlijk ook graag weten of deze wel op voorraad is. We werken met een live voorraad status, zodat u altijd zeker weet dat een product op voorraad is wanneer u een bestelling plaatst. Hieronder ziet u de verschillende voorraadstatussen die we hanteren. Deze voorraadstatussen zijn ook altijd terug te vinden op de pagina van het product zelf.

Op voorraad
Het product is op voorraad en kunnen we u direct leveren. Wanneer u de bestelling plaatst voor 16:00, krijgt u de product(en) met deze status de volgende dag bezorgd.
Uitverkocht
Het product is (tijdelijk) niet op voorraad. Wilt u meer informatie over de leverbaarheid van een uitverkocht product? Neem dan contact met ons op.
Pre-order
Het product is niet op voorraad, maar kunt u wel alvast bestellen. Onder de groene bestelknop staat de datum waarop u de postbode met uw bestelling kunt verwachten. U dient wel rekening te houden met de volgende pre-order voorwaarden;
  • U dient een pre-order bestelling altijd vooraf te betalen
  • De bestelling wordt pas verstuurd wanneer alle producten op voorraad zijn. Wilt u voorradige producten direct ontvangen? Bestel deze dan apart van de pre-order.
  • De aangegeven bezorgdatum is een indicatie. In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat een pre-order datum uitgesteld wordt. U wordt natuurlijk altijd op de hoogte gehouden van eventuele wijzigingen in de bezorgdatum.
  • Het is altijd mogelijk om een pre-order te annuleren. U krijgt het volledige aankoopbedrag dan terug gestort binnen 3-4 werkdagen.

Informatie over betalen

Met iDEAL kunt u vertrouwd en veilig online betalen. U betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankier omgeving van uw eigen bank. iDEAL is namelijk een directe online overboeking van uw bankrekening naar de onze. Kunt u internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, ING Bank, Knab, Moneyou, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot? Dan heeft u toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet.

Waarom zou u kiezen voor iDEAL?

  • Betalen met iDEAL is bij ons altijd volledig gratis
  • Betaal in het beveiligde online bankieren van uw bank of spaarbank
  • iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig
  • Bestelling wordt direct verzonden dankzij betalingsgarantie
  • U heeft geen speciale software nodig om iDEAL te gebruiken

Sinds 2006 is het voor de Belgische consumenten mogelijk om met Mister Cash online betalingen te doen. Op de betaalpagina selecteert u Mister Cash als betaalmethode. Vervolgens wordt er een beveiligde verbinding gemaakt en kan u uw eigen bank selecteren. Hierna komt u terecht in uw vertrouwde internetbankier omgeving en kan u inloggen. Alle klanten van de banken Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank, VDK Spaarbank en Record Bank kunnen online betalen met Mister Cash.

Waarom zou u kiezen voor Mister Cash?

  • Zeer populaire betaalmethode in België
  • Mister Cash is betalen via internetbankieren, vertrouwd en veilig
  • U heeft geen speciale software nodig om MisterCash te gebruiken
  • Bestelling wordt direct verzonden dankzij betalingsgarantie
  • Betalen met iDEAL is bij ons altijd volledig gratis

Sofort van Klarna© (voorheen Sofort Banking) is een eenvoudige en directe betaalmethode die internationaal gebruikt wordt. Met Sofort kunt u in binnen- en buitenland uw bestelling gemakkelijk betalen middels een overschrijving via het Sofort online banking systeem. Alle klanten in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije, Polen, Italië, Spanje, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, België en Nederland die beschikken over internetbankieren kunnen online betalen met Sofort betalen.

Waarom zou u kiezen voor Sofort?

  • Beschikbaar in 9 landen binnen Europa
  • Sofort is veilig betalen dankzij TÜV certificaat
  • Sofort wordt ondersteund door ruim 20.000 banken in EU
  • Betrouwbaar omdat Sofort onderdeel is van de Klarna Group
  • Bestelling wordt direct verzonden dankzij betalingsgarantie

Deze betaalmethode is mogelijk voor bestellingen vanuit Nederland en België. Bij deze betaalmethode moet u eerst het volledige aankoopbedrag overboeken naar onze rekening. Zodra wij het aankoopbedrag ontvangen hebben, zullen we uw bestelling verwerken en dezelfde dag nog verzenden. Houdt er rekening mee dat een overboeking 1-3 werkdagen kan duren.

Waarom zou u kiezen voor vooruitbetaling?

  • Overboeking is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee.
  • Een bestelling met overboeking annuleren kan zeer eenvoudig.

Informatie over bezorgen

Bestel op een werkdag voor 16:00 uur en u heeft uw aankoop de volgende dag al thuisbezorgd. Hou er rekening mee dat deze verzendtijden een indicatie zijn, het kan voorkomen dat de bestelling vertraagd raakt, zowel bij ons als bij de bezorger. Natuurlijk wordt u altijd op de hoogte gehouden van eventuele wijzigingen in de levertijden.

Bestel voor 16:00 uur op: Eerste bezorging op:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag

We zien natuurlijk graag dat u de bestelling in alle goede orde ontvangt. Daarom verpakken we elke bestelling in een goed afgesloten en opgevulde doos, zodat uw producten altijd in goede orde aankomen. Mocht er onderweg toch iets gebeuren met het pakketje, dan helpen u natuurlijk graag met een passende oplossing.

Om het voor iedereen zo simpel en duidelijk mogelijk te houden hanteren we een vast tarief van € 0,95 wanneer het aankoopbedrag onder de € 7,50 ligt. Boven de € 7,50 kunt u genieten van gratis verzending. Hoeveel u nog moet toevoegen om aan het gratis verzendbedrag te komen word aangegeven op de winkelwagen pagina.

Om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden verzenden we bijna alle bestellingen met de post. Hiermee komt geen track en trace code. Normaal gezien kunt u de bestelling binnen 1 a 2 werkdagen verwachten.

Informatie over garantie

Als u een defect product heeft ontvangen of het product is defect binnen de zichttermijn van 30 dagen, dan kunt u het product kosteloos retourneren. Zodra we het product ontvangen, zullen we het defect controleren en u zo snel mogelijk een werkend model opsturen zonder extra kosten. Als een product defect gaat na 30 dagen, kunt gebruik maken van onze garantie regeling. U kunt op deze pagina een garantieaanvraag insturen.

We houden u graag op de hoogte. Niet alleen bij uw bestelling, maar ook bij uw garantieaanvraag. In het onderstaande tabel ziet u op welke momenten u een status e-mail kunt verwachten.

Het product is... U ontvangt...
Door Foploten ontvangen... ...een ontvangstbevestiging per e-mail
Gecontroleerd op defecten... ...een statusupdate van aangegeven defecten per e-mail
Doorgestuurd aan reparatiebedrijf... ...een statusupdate van verzending per e-mail
Terug ontvangen van reparatie... ...een statusupdate en track en trace code per e-mail

Als onze reparatiedienst constateert dat het defect binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn valt, wordt het product kosteloos vervangen of gerepareerd. Wanneer het defect buiten de garantietermijn valt, zullen we er alles aan doen om u een passende oplossing aan te bieden binnen een termijn van 5 werkdagen.

Is het product defect, dan duurt reparatie in de meeste gevallen niet langer dan 3 weken. Wanneer wordt besloten om een product om te ruilen voor een vervangend model, kunt u deze verwachten binnen een periode van 5 werkdagen.

Informatie over retourneren

We houden u graag op de hoogte. Niet alleen bij uw bestelling, maar ook bij uw retouraanvraag. In het onderstaande tabel ziet u op welke momenten u een status e-mail kunt verwachten.

Het product is... U ontvangt...
Ontvangen door Foploten... ...een ontvangstbevestiging per e-mail
Omgeruild door Foploten... ...een statusupdate en track en trace code per e-mail
Gecrediteerd door Foploten... ...een statusupdate per e-mail en binnen 3 dagen geld terug

Met retourneren

We betalen u terug zodra we de retourzending in alle goede orde ontvangen en verwerkt hebben of wanneer u ons overtuigend bewijs kunt aanleveren van de retourzending, zoals een track en trace code. We sturen dan altijd een mail ter bevestiging. Wanneer u het bedrag terug krijgt, ligt aan de manier van afrekenen. Zie hieronder hoelang een terug betaling duurt;

Betaalmethode Terugbetaling
iDEAL Betaling binnen 5 werkdagen.
Overboeking Betaling binnen 7 werkdagen.
MisterCash Betaling binnen 7 werkdagen.
Creditcard Betaling binnen 9 werkdagen.

Met annuleren

We betalen u terug zodra we uw annulering verwerkt hebben. We sturen dan altijd een mail ter bevestiging. Wanneer u het bedrag terug krijgt, ligt aan de manier van afrekenen. Zie hieronder hoelang een terug betaling duurt;

Betaalmethode Terugbetaling
iDEAL Betaling binnen 3 werkdagen.
Overboeking Betaling binnen 4 werkdagen.
MisterCash Betaling binnen 4 werkdagen.
Creditcard Betaling binnen 7 werkdagen.

Heeft u het product in gebruik genomen maar voldoet het toch niet aan uw eisen? Voor al uw aankopen geldt 30 dagen bedenktermijn, dus ook voor een aankoop die in gebruik is genomen. Bij zichtbare gebruikssporen krijgt u van ons dan ook een deelvergoeding. Deze ligt altijd tussen de 50-75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.

Voorwaarden voor terugsturen van een gebruikt product;

  • De deelvergoeding ligt altijd tussen de 50-75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.
  • De deelvergoeding geldt alleen binnen 30 dagen (vanaf de dag van ontvangst).
  • Producten die vallen onder de uitzonderingen zijn uitgesloten van deze regeling.

Wilt u gebruik maken van deze regeling? Gebruik dan het retourformulier en selecteer “Geen reden” bij reden van retourneren. We zullen dan binnen 48 uur contact met u opnemen voor een passende oplossing.

Wanneer u niet tevreden bent met onze service kunt u het beste contact met ons opnemen. Wij streven namelijk altijd naar het aanbieden van een goede en passende oplossing. Mocht het contact met ons niet tot een oplossing leiden, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling bij Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15-02-2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden bij het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren bij het platform van de Europese Unie.

Snel zelf regelen 🔥

Alles zelf regelen: je gegevens, retourneren, pakketjes volgen en meer. Dat scheelt tijd!

disclaimer

Kies je slachtoffer verstandig 💔

Wij zijn niet aansprakelijk voor geleden schade aan personen en/of goederen als gevolg van deelname aan door ons georganiseerde activiteiten. Alle deelnemers moeten in staat zijn om de lichamelijke en geestelijke inspanningen van onze activiteiten aan te kunnen.